Czym jest czas życia transakcji?
Każda rozpoczęta przez Twój sklep płatność ma określony czas ważności.
Jest on nadawany po to, aby uniknąć sytuacji, w której rozpoczęta jednego dnia transakcja jest finalizowana kilka tygodni później, podczas gdy Ty nie chcesz na taki okres "mrozić" stanu magazynowego produktu, nie mając pewności jego zakupu. Wyżej wymieniona sytuacja może zdarzyć się, gdy kupujący przejdzie w "Zapłać" w Twoim sklepie ale nie dokończy procesu autoryzacji transakcji. Wtedy dzięki mechanizmom poprawy konwersji płatności Paynow umożliwi kupującemu ponowną próbę opłacenia tej transakcji, np. z poziomu wiadomości e-mail.
Termin ważności transakcji ograniczy okres, w którym kupujący będzie mógł ten proces przejść z sukcesem. Jeśli spróbuje autoryzować rozpoczętą płatność po upływie okresu ważności transakcji otrzyma komunikat mówiący o tym, że musi złożyć zamówienie jeszcze raz.
Kiedy skorzystać?
Z ograniczenia czasu życia transakcji korzystają najczęściej Sprzedawcy:
dysponujący niskim stanem magazynowym, którzy nie chcą "mrozić" asortymentu w niepewności, oczekując na transakcję kilka dni
sprzedający specyficzne usługi, które aby być zrealizowane, wymagają zamknięcia transakcji do określonej godziny (np. wysyłka diety pudełkowej, zamówienie kuriera)
Ustawienie czasu życia transakcji
Możesz ustawić maksymalny czas, w którym transakcja musi zostać zrealizowana od momentu jej rozpoczęcia. Po upływie tego czasu płatność otrzyma status EXPIRED i nie będzie możliwe jej dokończenie.
Uwaga!
Czas na realizację transakcji podany jest w sekundach
Możesz podać minimalnie 60 sekund i maksymalnie 907200 sekund.
Domyślnie to 10,5 dnia.
Pamiętaj, że zbyt krótki czas może uniemożliwić płatność kupującemu, który chce jej dokonać ale nie zdążył.
Poza specyficznymi przypadkami sugerujemy ustawienie czasu życia płatności na minimalnie 24 godziny.