- 1 Minuta do przeczytania
- CiemnyJasny
Jakie statusy może mieć transakcja w paynow?
- 1 Minuta do przeczytania
- CiemnyJasny
Czym są statusy transakcji
Statusy transakcji to jedna z podstawowych informacji, niezbędnych do obsługi Twojego biznesu on-line.
Statusy transakcji:
- Wskażą Ci, czy kupujący z sukcesem zrealizował płatność, a jeśli nie jakie były tego przyczyny,
- W oparciu o statusy transakcji aktualizowane są statusy zamówienia na Twojej platformie sprzedaży,
- W panelu Paynow zawsze znajdziesz aktualny status transakcji.
Opis statusów transakcji
Poniższa tabela opisuje Statusy transakcji w bramce paynow.
Lp. | Status | Opis |
---|---|---|
1. | ROZPOCZĘTA | Odnotowaliśmy przejście z Twojego sklepu do bramki paynow, ale kupujący nie wybrał żadnej konkretnej metody płatności. |
2. | OCZEKUJĄCA | Kupujący wybrał metodę płatności, ale płatność nie została dokończona (np. kupujący nie wykonał autoryzacji w swoim banku). |
3. | PRZYJĘTA | Płatność została zrealizowana. |
4. | ODRZUCONA | Płatność się nie udała z powodu problemu po stronie wydawcy (banku), np. kupujący popełnił błąd w autoryzacji, nie posiada wymaganej kwoty na koncie, etc. |
5. | PONOWIONA | Płatność powstała w ramach mechanizmu podnoszenia płatności, np. kupujący popełnił błąd (pierwsza transakcja była ODRZUCONA) ale dzięki mechanizmom paynow zmienił metodę płatności i z sukcesem opłacił zamówienie. |
6. | PRZETERMINOWANA | Płatność wygasła, tzn. kupujący nie autoryzował płatności w określonym przez sklep czasie (validity time). Domyślnie stanie się to po 10 dniach, istnieje możliwość konfiguracji tego czasu. |
7. | NIEUDANA | Płatność nie powiodła się z powodu błędu po stronie systemu paynow. |
Jak statusy transakcji są przekazywane z paynow do Twojego sklepu
Aby status zamówienia w Twoim sklepie był zawsze aktualny w oparciu o status transakcji, bramka płatności Paynow przekazuje informacje o każdej zmianie statusu płatności automatycznie do Twojego sklepu, w oparciu o skonfigurowany przez Ciebie Adres Powiadomień (zobacz Jak zintegrować swój sklep?).
Paynow dba o to, żeby kluczowe informacje dotarły do Twojego sklepu.
Dlatego, w przypadku niepowodzenia (np. awarii Twojej platformy sklepowej) system Paynow będzie próbował dostarczyć zaległe powiadomienia o zmianie statusów transakcji, tak, by informacje w Twoim systemie sprzedaży były zawsze aktualne.
Jak zmieniają się statusy transakcji
Statusy transakcji płatniczej w Paynow zmieniają się w pewien ustalony sposób według, tak aby Twój sklep mógł w pełni polegać na informacji z nich płynącej. Dla przykładu nie ma możliwości zmiany statusu transakcji z PRZYJĘTA na jakikolwiek inny.
Dozwolone zmiany statusów transakcji opisuje poniższa grafika.