- 2 Minuty do przeczytania
- CiemnyJasny
Aktywna poprawa konwersji paynow
- 2 Minuty do przeczytania
- CiemnyJasny
Unikalne mechanizmy poprawy konwersji Paynow
Nawet do 8% zamówień rozpoczętych w Twoim sklepie nie zostaje poprawnie opłacona. Powodów jest wiele, w szczególności możemy podzielić je na dwie grupy:
- Zamówienia porzucone przez kupujących,
- Zamówienia niedokończone w wyniku problemów podczas płatności m.in.:
- awariami po stronie banków lub innych dostawców metod płatności,
- niewystarczającymi limitami transakcyjnymi Twoich klientów,
- błędnie wpisanymi kodami BLIK, danymi karty płatniczej.
Dlatego aktywnie tworzymy mechanizmy, które ratują koszyki w Twoim sklepie - pomagając kupującemu dobrać specyfikę metody płatności do charakteru zamówienia czy zmienić ją na inną bez przerywania procesu zakupowego w przypadku niepowodzenia pierwszej płatności. Nasze mechanizmy poprawy konwersji to:
- Informacja o potencjalnie zbyt niskim limicie płatności,
- Możliwość zmiany metody płatności w przypadku jej niepowodzenia.
Informacja o zbyt niskim limicie płatności BLIK
Dostępność tej funkcji.
Ten mechanizm podnoszenia konwersji płatności dostępny jest dla każdego sklepu w ramach integracji z przekierowaniem do strony bramki. Nie musisz nic robić.
Dla integracji z przekierowaniem do strony bramki paynow w oparciu o charakterystykę koszyka zakupowego Twojego klienta będziemy komunikować Twojemu klientowi kiedy wybór danej metody płatności może negatywnie wpłynąć na przebieg transakcji. Ten mechanizm w znaczący sposób poprawia konwersję koszyków o wysokiej wartości.
Zmiany metody płatności bez przerywania procesu
Dostępność i uruchomienie
Dostępność tej funkcji.
Usługa dostępna jest dla wszystkich bez dodatkowych opłat. Do jej działania wymagana jest wersja wtyczki:
- WooCommerce - 2.3.0 lub wyższa,
- PrestaShop - 1.4.0 lub wyższa,
- Magento - 1.1.0 lub wyższa.
Zawsze aktualizuj swoją wtyczkę!
Aby zapewnić maksymalną wartość z produktu paynow oraz bezpieczeństwo płatności pamiętaj o aktualizowaniu swojej wtyczki paynow w swoim sklepie:
- jeśli dopiero się integrujesz, pamiętaj o zainstalowaniu najnowszej wersji wtyczki.
- jeśli masz już zainstalowaną wtyczkę, koniecznie zaktualizują ją do najnowszej wersji.
Mechanizm podnoszenia płatności uruchomisz w ustawieniach sklepu, osobno dla każdego z Twoich sklepów. Aby to zrobić:
1. Przejdź do Panelu Ustawień i wybierz Podnoszenie Płatności 👇
2. W przypadku każdego ze swoich swoich sklepów dostaniesz informacje o dostępności mechanizmu dla platformy sklepowej oraz wskazówki czy wymagana jest akcja po stronie platformy sklepowej.👇
3. Przy każdym ze sklepów znajdziesz dwie kontrolki. Jedna z nich uruchamia mechanizm ponowienia płatności, druga wysyłkę maila przypominającego o płatności 👇
Działanie
Podnoszenie płatności pozwoli Twojemu klientowi na dokończenie zakupów bez konieczności przechodzenia całej ścieżki zakupowej od nowa.
Jeżeli płatność za zakupy w Twoim sklepie się nie uda, kupujący będzie mógł spróbować ponownie opłacić zamówienie na jeden z dwóch sposobów:
- wracając na stronę bramki płatności Paynow i wybierając opcję Ponów płatność👇
- poprzez kliknięcie w link do płatności, który otrzyma od nas na adres e-mail po porzuceniu zamówienia (5 minut po rozpoczęciu procesu płatności) 👇
W obu przypadkach klient będzie mógł wybrać inną metodę płatności.
Validity time - czas ważności transakcji
Czas, w ciągu którego kupujący ma możliwość dokończyć płatność, liczy się od momentu inicjacji płatności. Validity time można ustawić - w przypadku wtyczek - w konfiguracji wtyczki Paynow w panelu administracyjnym sklepu. Gdy integracja ma miejsce przez API instrukcje są dostępne w dokumentacji. Wartość podawana jest w sekundach. Domyślny czas ważności transakcji to 10 dni. Maksymalna wartość do ustawienia w panelu to 86 000 sec. Zalecana przez nas wartość - 1200 sec.
Za mały czas ważności transakcji może skutkować brak możliwości dokończenia płatności w sklepie.