Sposoby integracji płatności

Ten artykuł opisuje ogólne kroki w procesie integracji płatności Paynow z Twoim sklepem internetowym, które są takie same niezależnie od wybranej przez Ciebie platformy i metody integracji. Tam gdzie to zasadne, w poszczególnych krokach znajdziesz odnośniki do szczegółowych instrukcji dla konkretnych platform sprzedaży i ustawień.

Dostępne metody integracji płatności

🔎 Zobacz przykład integracji bramki Paynow w metodzie “Przekierowanie”

Najprostszym z perspektywy integracji jest tzw. przekierowanie, czyli przeniesienie klienta ze sklepu na stronę bramki płatniczej, gdzie dokonuje on wyboru metody i przechodzi do banku w celu autoryzacji płatności. W tym modelu sprzedawca szybko się integruje, a cały wątek UI/UX, responsywności usługi czy ratowania płatności w przypadku jej niepowodzenia zostawia paynow.

🔎 Zobacz przykład integracji bramki Paynow w metodzie “Integracja w koszyku”

Sposobem integracji, zyskującym na popularności jest integracja bezpośrednio metod płatności (nie tylko jednej bramki, a wszystkich metod) w koszyku jeszcze po stronie sklepu. Taka integracja funkcjonuje pod nazwą "level zero i pół". Wymaga ona bardziej skomplikowanej konfiguracji, ale skutkuje krótszym procesem zakupowym - mierzonym w kliknięciach.

Zobacz przykład integracji bramki Paynow w metodzie “Integracja w koszyku z kodem BLIK”

Dostępność funkcji

Usługa dostępna jest dla wszystkich bez dodatkowych opłat. Do jej działania wymagana jest wersja wtyczki:

  • WooCommerce - 2.4.0 lub wyższa,

  • PrestaShop - 1.4.0 lub wyższa,

  • Magento - 1.1.0 lub wyższa.

Specyficznym elementem w integracji metod bezpośrednio w koszyku jest integracja BLIK z możliwością podania kodu bezpośrednio po stronie sklepu - tzw. BLIK WHITE LABEL.

White label to model płatności za pomocą BLIKa, dzięki której kupujący mogą wpisać kod BLIK bezpośrednio na stronie sklepu. Zamiast przekierowania do ekranu płatności, miejsce do wpisania kodu widoczne jest na stronie sklepu, co skraca ścieżkę procesu zakupowego. Przekłada się to bezpośrednio na wygodę i intuicyjność podczas zakupów w Twoim sklepie.

Metoda integracji

Metoda integracji dotyczy

Opis

Korzyści

Przekierowanie (“Redirect”)

Wszystkich metod płatności

Klient jest przekierowywany ze strony sklepu na bramkę Paynow, gdzie wybiera metodę płatności.

Szybka i prosta konfiguracja, minimalne wymagania techniczne.

Integracja w koszyku (“level zero”)

Wszystkich metod płatności

Wszystkie metody płatności dostępne bezpośrednio w koszyku sklepu, bez przekierowania na Paynow.

Skrócenie ścieżki zakupowej, lepsze doświadczenie użytkownika (UX).

Integracja w koszyku z Kodem BLIK (“BLIK white label”)

BLIK

Klient wpisuje kod BLIK bezpośrednio w koszyku sklepu, bez przechodzenia na dodatkowe strony.

Maksymalna wygoda i szybkość płatności, minimalizacja liczby kroków.

Zapisanie karty (“OneClick”)

Płatności kartą płatniczą

Ogólne kroki integracji

Proces integracji Paynow jest uniwersalny i składa się z czterech głównych etapów, które możesz zrealizować zarówno w środowisku testowym, zanim uruchomisz bramkę na żywo jak i po zawnioskowaniu u usługę.

Krok 1: Skonfiguruj konto Paynow

  1. Zaloguj się do panelu administracyjnego Paynow.

  2. Wygeneruj klucze API (Client ID i Client Secret).

  3. Upewnij się, że Środowisko testowe jest aktywne.

Obraz: Zrzut ekranu panelu Paynow z podświetlonym miejscem generowania kluczy API.

Krok 2: Przygotuj sklep

  1. Zainstaluj wtyczkę lub przygotuj integrację API.

  2. Sprawdź, czy Twoja strona internetowa:

    • Ma certyfikat SSL.

    • Spełnia wymagania regulaminowe (np. widoczny NIP, polityka prywatności).

Krok 3: Przetestuj integrację

Po wdrożeniu rozwiązania przeprowadź kompleksowe testy:

  1. Aktywuj tryb testowy w panelu administracyjnym

  2. Przeprowadź testy wszystkich metod płatności:

    1. Płatności BLIK (w tym BLIK Level Zero)

    2. Przelewy natychmiastowe

    3. Transakcje kartami płatniczymi

  3. Sprawdź działanie webhooków i poprawność otrzymywania powiadomień o statusach transakcji

Krok 4: Przełącz na tryb produkcyjny

  1. Zmień ustawienia Paynow na tryb produkcyjny.

  2. Zweryfikuj poprawność płatności na żywo.

  3. Powiadom swoich klientów, że nowe metody płatności są dostępne.

Pełną check-listę, którą sugerujemy zweryfikować przed startem znajdziesz w Weryfikacja poprawnej integracji