Atomstore
  • 1 Minuta do przeczytania
  • Ciemny
    Jasny

Atomstore

  • Ciemny
    Jasny

Streszczenie artykułu

Krok po kroku

Konfiguracja - środowisko testowe

1. W celu konfiguracji płatności Paynow wybierz: Ustawienia > Konfiguracja sklepu > Płatności Online > Paynow


2. Po rozwinięciu listy ustawień skonfiguruj:

  • Odpowiadająca forma płatności - mapowanie formy płatności;
  • Odpowiadająca forma płatności - BLIK - mapowanie dla formy płatności BLIK;
  • Odpowiadająca forma płatności - karta płatnicza - mapowanie dla karty płatniczej;
  • Odpowiadająca forma płatności - Google Pay - mapowanie dla formy płatności Google Pay.






3. Kolejno należy zmapować statusy zamówień, które w zależności od statusu wpłaty będą nadawane:

  • Status 'NEW' - statusNowy;
  • Status 'PENDING' - status Oczekujący na płatność;
  • Status 'CONFIRMED' - status Wysłany / płatność potwierdzona;
  • Status 'REJECTED' - statusTransakcja odrzucona ;
  • Status 'ERROR' - status Błąd w transakcji (transakcja odrzucona);
  • Status 'EXPIRED' - status Transakcja wygasła;
  • Status 'ABANDONED' - status  Anulowany.


4. Następnie skonfiguruj ustawienia związane z dostępem. W tym miejscu podaj dane, które wcześniej skopiowałeś z panelu Paynow (zakładka Ustawienia -> Sklepy i punkty płatności -> wybierz odpowiedni sklep -> sekcja Punkty Płatności)

  • Klucz dostępu do API;
  • Klucz obliczania podpisu.

5. Na koniec skonfiguruj dwa ostatnie ustawienia:

  • Automatyczne potwierdzanie zamówień z chwilą opłacenia - Zaznacz TAK, aby opłacenie zamówienia samoczynnie potwierdzało adres e-mail klienta/zamówienie. Opcja istotna przy włączonej weryfikacji klientów -> Proces zakupowy i konta klientów > Wymagaj potwierdzenia założenia konta (e-mail)
  • Pobieraj listę punktów płatności - możliwość pobrania listy z punktami płatności



Klucze dla środowiska testowego znajdziesz w zakładce Ustawienia > Sklepy i punkty płatności > Dane uwierzytelniające w panelu Środowiska Testowego  step4b


6. Zapisz  ✅


Konfiguracja - adres powiadomień

1. Po skopiowaniu kluczy prosimy o uzupełnienie poniższych danych w panelu Paynow:  

Adres powiadomień: https://domena-sklepu.pl/paynow/report

Pamiętaj!
W miejsce domena-sklepu.pl wpisz adres Twojej strony sklepu. 

Koniecznie ustaw adres powiadomień
Dzięki poprawnemu uzupełnieniu adresu powiadomień notyfikacje będą przesyłane automatycznie, tym samym statusy transakcji będą poprawnie aktualizowane w Twoim sklepie.



Konfiguracja - produkcja

Integracja środowiska produkcyjnego przebiega identycznie jak testowego, a jedyną różnicą jest wykorzystanie kluczy produkcyjnych w miejsce testowych oraz wybór środowiska produkcyjnego.

Jeżeli jesteś klientem bankowości detalicznej dla firm: 


W swojej bankowości internetowej wybierz: Finanse -> Paynow -> Ustawienia -> Sklepy i punkty płatności -> Dane uwierzytelniające


Jeżeli jesteś klientem bankowości CompanyNet: 

W serwisie CompanyNet wybierz: Produkty -> Bramka płatności Paynow -> Ustawienia -> Sklepy i punkty płatności -> Dane uwierzytelniające

Klucze produkcyjne znajdziesz we wskazanym poniżej miejscu.




 



Weryfikacja integracji

Po zakończonej integracji, spraw czy wszystko działa przechodząc przez kroki opisane w Weryfikacja poprawnej integracji



Czy ten artykuł był pomocny?

What's Next