- 2 Minuty do przeczytania
- CiemnyJasny
Podstawowe informacje o płatności
- 2 Minuty do przeczytania
- CiemnyJasny
Dostępne metody płatności
W ramach dostępnych metod płatności Paynow oferuje:
Integracje BLIK zarówno z sześciocyfrowym kodem jak i integrację BLIK White Label,
Wszystkie najważniejsze banki w ramach płatności Pay-By-Link (szybki przelew),
Transakcje kartami Visa oraz Mastercard, w tym Płatności Walutowe,
Integrację GPay (Google Pay)
Waluty płatności
Płatności walutowe posiadają dwa wymiary. Pierwszy wymiar stanowi o tym, w jakiej walucie konkretny instrument płatniczy (np. karta lub BLIK) pozwala zapłacić kupującemu. Drugim wymiarem jest to, w jakiej walucie sprzedający otrzyma środki z takiej transakcji.
Waluta instrumentu płatniczego
Waluta instrumentu płatniczego to waluta, w której danym instrumentem może zapłacić Kupujący. Dla metod płatności obsługiwanych w Paynow, to:
BLIK - waluta PLN,
Pay-By-Link - waluta PLN,
Karty płatnicze - obsługiwane przez nas są karty Visa i MasterCard w każdej walucie,
GPay - obsługiwane przez nas są karty Visa i MasterCard w każdej walucie.
Jeśli waluta, w której płaci kupujący jest inna niż PLN, wypłata do Sprzedającego i tak nastąpi w walucie PLN, uwzględniając kurs przewalutowania, chyba, że Sprzedający uruchomi Wypłaty w Walucie.
Waluta wypłaty środków
Waluta wypłaty to waluta, w jakiej środki za transakcje otrzyma Sprzedawca. Standardowo jest to PLN. Jeśli jednak sprzedajesz swoje towary klientom z zagranicy i chcesz otrzymywać wypłaty w walucie obcej uruchom Wypłaty w Walucie.
Po ich uruchomieniu będziesz móc otrzymywać wypłaty w walutach: EUR, USD, GBP (oraz standardowo w PLN). Dla walut instrumentu płatniczego innych niż powyższe waluty wypłaty, nastąpi przewalutowanie do EUR.
Do procesowania płatności w walutach obcych wymagane jest posiadanie rachunku walutowego mBank w danej walucie
Wypłaty środków na rachunek walutowy wykonywane są 4 razy w miesiącu
Zwroty obsługiwane są na podstawie salda środków zgromadzonym przez Ciebie z transakcji wykonanych w ramach danej waluty. Salda zliczane są dla każdej waluty osobno. Stan salda jest na bieżąco prezentowany w panelu Paynow.
Przykład: Jeśli Kupujący zapłaci w PLN, otrzymasz PLN. Jeśli kupujący zapłaci w EUR, otrzymasz EUR. Jeśli kupujący zapłaci w NOK, otrzymasz EUR.
W jakim języku obsługujemy płatności
Dla sklepów zintegrowanych za pomocą wtyczek, język bramki dobierany jest na podstawie języka strony.
Język sklepu | Język strony płatności |
---|---|
Sklep w języku polskim | Strona płatności (paywall) w języku polskim |
Sklep w języku angielskim | Strona płatności (paywall) w języku angielskim |
Sklep w języku ukraińskim | Strona płatności (paywall) w języku ukraińskim |
Sklep w języku innym niż powyższe | Strona płatności (paywall) w języku angielskim |
Dla sklepów zintegrowanych po API jest możliwy dobór języka Paywalla
W body requestu w sekcji buyer należy ustawić parametr "locale": "en-EN” dla języka angielskiego, "uk-UK” dla języka ukraińskiego, „pl-PL” dla języka polskiego. Po wywołaniu bramki dla obu sposobów integracji kupujący może dokonać ręcznej zmiany języka.
Więcej znajdziesz w dokumentacji API: https://docs.paynow.pl/docs/reference/v3/send-payment-request
Maksymalne limity płatności
Każda z obsługiwanych w Paynow metod płatności posiada minimalną i maksymalną wartość transakcji, którą kupujący może wykonać za jej pośrednictwem. Wartości znajdują się w tabeli poniżej:
Metoda płatności | Minimalna wartość transakcji | Maksymalna wartość transakcji |
---|---|---|
Blik | 1 zł | 10 000 zł* |
Szybkie przelewy (PBL) | 1 zł | 100 000 zł |
Karty płatnicze | 1 zł | 10 000 / 100 000 zł |
*Obecnie większość banków na rynku oferuje maksymalny limit dla płatności BLIK na poziomie 10 tys. zł. Standardowo jest to od 1 do 3 tys. zł.