- 1 Minuta do przeczytania
-
CiemnyJasny
Podstawowe informacje o płatności
- 1 Minuta do przeczytania
-
CiemnyJasny
Dostępne metody płatności
W ramach dostępnych metod płatności Paynow oferuje:
- Integracje BLIK zarówno z sześciocyfrowym kodem jak i integrację BLIK White Label,
- Wszystkie najważniejsze banki w ramach płatności Pay-By-Link (szybki przelew),
- Transakcje kartami Visa oraz Mastercard, w tym Płatności Walutowe,
- Integrację GPay (Google Pay)
Waluty płatności
Płatności walutowe posiadają dwa wymiary. Pierwszy wymiar stanowi o tym, w jakiej walucie konkretny instrument płatniczy (np. karta lub BLIK) pozwala zapłacić kupującemu. Drugim wymiarem jest to, w jakiej walucie sprzedający otrzyma środki z takiej transakcji.
Waluta instrumentu płatniczego
Waluta instrumentu płatniczego to waluta, w której danym instrumentem może zapłacić Kupujący. Dla metod płatności obsługiwanych w Paynow, to:
- BLIK - waluta PLN,
- Pay-By-Link - waluta PLN,
- Karty płatnicze - obsługiwane przez nas są karty Visa i MasterCard w każdej walucie,
- GPay - obsługiwane przez nas są karty Visa i MasterCard w każdej walucie.
Jeśli waluta, w której płaci kupujący jest inna niż PLN, wypłata do Sprzedającego i tak nastąpi w walucie PLN, uwzględniając kurs przewalutowania, chyba, że Sprzedający uruchomi Wypłaty w Walucie.
Waluta wypłaty środków
Waluta wypłaty to waluta, w jakiej środki za transakcje otrzyma Sprzedawca. Standardowo jest to PLN. Jeśli jednak sprzedajesz swoje towary klientom z zagranicy i chcesz otrzymywać wypłaty w walucie obcej uruchom Wypłaty w Walucie.
Po ich uruchomieniu będziesz móc otrzymywać wypłaty w walutach: EUR, USD, GBP (oraz standardowo w PLN). Dla walut instrumentu płatniczego innych niż powyższe waluty wypłaty, nastąpi przewalutowanie do EUR.
Przykład: Jeśli Kupujący zapłaci w PLN, otrzymasz PLN. Jeśli kupujący zapłaci w EUR, otrzymasz EUR. Jeśli kupujący zapłaci w NOK, otrzymasz EUR.
W jakim języku obsługujemy płatności
Na chwilę obecną obsługujemy następujące języki:
- Polski (domyślny także dla innych języków obcych),
- Angielski,
- Ukraiński.
Dla sklepów zintegrowanych za pomocą wtyczek, język bramki dobierany jest na podstawie języka strony.
Język sklepu | Język strony płatności |
Sklep w języku polskim | Strona płatności (paywall) w języku polskim |
Sklep w języku angielskim | Strona płatności (paywall) w języku angielskim |
Sklep w języku ukraińskim | Strona płatności (paywall) w języku ukraińskim |
Sklep w języku innym niż powyższe | Strona płatności (paywall) w języku polskim* |
* Pracujemy aktualnie nad zmianą dla wtyczek, tak aby strona w innym języku, niż polski i ukraiński automatycznie miała Paywall po angielsku. Zostanie ona udostępniona w przyszłości.
Dla sklepów zintegrowanych po API jest możliwy dobór języka Paywall-a.
W body requestu w sekcji buyer należy ustawić parametr "locale": "en-EN” dla języka angielskiego, "uk-UK” dla języka ukraińskiego, „pl-PL” dla języka polskiego. Po wywołaniu bramki dla obu sposobów integracji kupujący może dokonać ręcznej zmiany języka.
Więcej znajdziesz w dokumentacji API: https://docs.paynow.pl/#operation/sendPaymentRequest