Uruchomienie metod płatności
  • 2 Minuty do przeczytania
  • Ciemny
    Jasny

Uruchomienie metod płatności

  • Ciemny
    Jasny

Streszczenie artykułu

Jak uruchomić BLIK i szybkie przelewy

Płatności BLIK oraz szybkie przelewy (tzw. PayByLink) zostaną automatycznie uruchomione w momencie zakończenia procesu wnioskowania o usługę. Nie musisz nic robić. 

Szczegóły sprawdź tu - jak uruchomić usługę Paynow.

Jak uruchomić płatność kartami, GPay, Apple Pay

Pamiętaj
Aby uruchomić płatności kartowe, musisz mieć już aktywną usługę paynow (dostępne metody BLIK i Szybkie Przelewy).

Płatności kartowe w PLN

Płatności kartowe PLN w usłudze bramki płatności Paynow są obsługiwane przez operatora kartowego Worldline. 

Złożenie wniosku - płatności kartowe w PLN

W celu uruchomienia tej metody w Twoim sklepie konieczne jest złożenie wniosku:

  • Przejdź do zakładki Ustawienia, a następnie do pozycji Sklepy i punkty płatności,
  • Tam rozwiń szczegóły sklepu, w którym chcesz włączyć płatności kartowe, a następnie w sekcji Metody płatności wybierz opcję Aktywuj przy płatnościach kartą:



Uwaga! Jeżeli masz już aktywne karty w Autopay, a chciałbyś uruchomić karty w Wordline, gdzie dostępne są także płatności Apple Pay
kliknij AKTYWUJ na banerze znajdującym się nad metodami płatności:



  • Płatności kartą aktywujesz w kilku prostych krokach. Na początku zdecyduj dla jakich sklepów chcesz włączyć karty i portfele elektroniczne (Apple Pay lub/oraz Google Pay).

Za jednym razem możesz zawnioskować o karty dla wszystkich sklepów.


  • W kolejnym kroku powinieneś wskazać informacje o Twoim sklepie:


  • W ostatnim kroku, po wskazaniu podstawowych informacji, będziesz mógł złożyć dyspozycję o włączenie płatności kartą:

 

Jakie są dalsze kroki?

Upewnij się, że Twoja strona spełnia wymagania.

Zapoznaj się z listą warunków, jakie musi spełniać Twoja strona internetowa, aby przyjmować płatności kartowe.

Dostosowanie sklepu do wymagań jest kluczowe, abyś mógł jak najszybciej udostępnić swoim klientom tę metodę płatności.

POBIERZ LISTĘ WYMAGAŃ

Weryfikacja sklepu

Wiadomość o zmianie statusu wniosku dostaniesz e-mailem na adres podany we wniosku. Operator kartowy po złożeniu wniosku rozpocznie weryfikację dla dodanego serwisu. 

Uwaga!
Proces weryfikacji wniosku i sklepu dla kart jest niezależny od wstępnej weryfikacji przy uruchomieniu usługi Paynow. Organizacje płatnicze mają swoje, bardziej restrykcyjne wymogi odnośnie sklepu, oznaczenia metod płatności czy zapisów w regulaminie.

Jeśli strona nie spełni Wymogów Organizacji Visa oraz Mastercardotrzymasz wiadomość e-mail na adres wskazany we wniosku wraz z listą wymaganych zapisów na stronie. Prosimy o ich sprawdzenie, ewentualne uzupełnienie braków, a następnie poinformowanie drogą mailową w odpowiedzi na otrzymaną wiadomość o gotowości strony do dalszej weryfikacji.


Jak uruchomić możliwość wypłaty środków w walucie transakcji (EUR, GBP, USD)

Pamiętaj
Pamiętaj, że nawet posiadając standardowe płatności kartowe, klient posiadający kartę w walucie obcej zapłaci w Twoim sklepie. W takim wypadku jednak, transakcja zostanie przewalutowana na PLN. W ramach opisanej niżej metody płatności transakcje walutowe będą wypłacane na Twoje rachunki walutowe bez konwersji, w oryginalnej walucie. Do procesowania płatności w walutach obcych wymagane jest posiadanie rachunku walutowego mBank w wybranej przez Ciebie walucie.

Bramka płatności Paynow w zakresie płatności kartowych oraz Google Pay umożliwia wypłaty środków za płatności w walutach PLN, GBP, USD, EUR. Płatności procesowane w walucie nie podlegają przewalutowaniu i wypłacane są na rachunek walutowy pomniejszony o kwotę prowizji. 

Do procesowania płatności w walutach obcych wymagane jest posiadanie rachunku walutowego mBank w danej walucie. Aby uruchomić płatności w walucie:

Daj nam znać

1. Przejdź do listy sklepów - 

Mój biznes > Paynow > Ustawienia > Sklepy i punkty płatności

2. W ustawieniach sklepu znajdź "Płatność kartą w walucie obcej" i kliknij w "Kontakt".

3. Wkrótce skontaktujemy się z Tobą aby upewnić się co do Twoich potrzeb walutowych oraz potwierdzić start procesu.


Różnice w wypłatach sald 

Posiadając wypłaty w walucie obcej koniecznie sprawdź specyfikę zwrotów transakcji oraz wypłat, ponieważ odbiega ona od obsługi transakcji w PLN.


Czy ten artykuł był pomocny?