- 4 Minuty do przeczytania
- CiemnyJasny
Uruchomienie metod płatności
- 4 Minuty do przeczytania
- CiemnyJasny
Jak uruchomić BLIK i szybkie przelewy
Płatności BLIK oraz szybkie przelewy (tzw. PayByLink) zostaną automatycznie uruchomione w momencie zakończenia procesu wnioskowania o usługę. Nie musisz nic robić.
Szczegóły sprawdź tu - jak uruchomić usługę Paynow.
Jak uruchomić płatność kartami i GPay
Złożenie wniosku
Płatności kartowe w usłudze bramki płatności paynow są obsługiwane przez operatora kartowego Blue Media. W celu uruchomienia tej metody w Twoim sklepie konieczne jest złożenie wniosku:
- Przejdź do zakładki Ustawienia, a następnie do pozycji Sklepy i punkty płatności,
- Tam rozwiń szczegóły sklepu, w którym chcesz włączyć płatności kartowe, a następnie w sekcji Metody płatności wybierz opcję Aktywuj przy płatnościach kartą,
- Zobaczysz okienko z informacją o dostawcy usługi płatności kartami płatniczymi oraz link do instrukcji dotyczącej wymagań weryfikacji wniosku. Aby otworzyć wniosek, kliknij Przejdź dalej,
- Wypełnij wniosek o płatności kartowe, zaznacz wszystkie wymagane zgody i kliknij Zapisz i zweryfikuj,
- Na ekranie potwierdzającym kliknij w przycisk Zweryfikuj – przekieruje Cię do systemu transakcyjnego operatora kartowego,
- Wybierz opcję Wyślij wniosek – zostaniesz przekierowany do strony, która pozwoli Ci na realizację przelewu weryfikacyjnego.
Weryfikacja wniosku
Przelew weryfikacyjny
Po przejściu do strony płatności (równolegle dostaniesz także e-mail z linkiem do wykonania przelewu weryfikacyjnego) proces różni się nieznacznie w zależności od segmentu bankowości mBank do którego przynależysz.
- Jeśli jesteś klientem korporacyjnym - na stronie wybierz opcję Mam konto w innym banku, zaakceptuj wymagane zgody i wykonaj przelew metodą tradycyjną,
- Jeśli jesteś klientem detalicznym - wybierz metodę mTransferu, zaakceptuj wymagane zgody ikliknij Zapłać.
Gdy zrobisz przelew, wniosek trafi do naszego partnera Blue Media S.A.
Weryfikacja sklepu
Wiadomość o zmianie statusu wniosku dostaniesz e-mailem na adres podany we wniosku. Operator kartowy po złożeniu wniosku rozpocznie weryfikację dla dodanego serwisu.
Jeśli strona nie spełni Wymogów Organizacji Visa oraz Mastercard, otrzymasz wiadomość e-mail na adres wskazany we wniosku z adresu platnosci@bm.pl wraz z listą wymaganych zapisów na stronie. Prosimy o ich sprawdzenie, ewentualne uzupełnienie braków, a następnie poinformowanie drogą mailową operatora kartowego o gotowości strony do dalszej weryfikacji.
Uruchomienie Google Pay
Przyznanie płatności kartowych automatycznie uruchamia płatności Google Pay.
Jak uruchomić możliwość wypłaty środków w walucie transakcji
Bramka płatności Paynow w zakresie płatności kartowych oraz Google Pay umożliwia wypłaty środków za płatności w walutach PLN, GBP, USD, EUR. Płatności procesowane w walucie nie podlegają przewalutowaniu i wypłacane są na rachunek walutowy pomniejszony o kwotę prowizji.
Do procesowania płatności w walutach obcych wymagane jest posiadanie rachunku walutowego mBank w danej walucie. Aby uruchomić płatności w walucie:
Daj nam znać
1. Przejdź do listy sklepów -
Mój biznes > Paynow > Ustawienia > Sklepy i punkty płatności
2. W ustawieniach sklepu znajdź "Płatność kartą w walucie obcej" i kliknij w "Kontakt".
3. Wkrótce skontaktujemy się z Tobą aby upewnić się co do Twoich potrzeb walutowych oraz potwierdzić start procesu.
Złóż wniosek
Masz już uruchomioną akceptację kart płatniczych w PLN
1. Zaloguj się do panelu Paynow - {{variable.PaynowSciezkaListaSklepow}} Dla odpowiedniego sklepu wybierz przycisk "Edytuj" obok Płatności kartą. Uzupełnisz tam tylko dane związane z walutami.
2. Odnajdź pola z wyborem walut i zaznacza te, które Cię interesują.
3. W pola, które pojawiły się po zaznaczeniu wprowadź numer rachunku do wypłat dla danej waluty (koniecznie IBAN) oraz poniżej kod SWIFT.
4. Zapisz wniosek. Otrzymasz pytanie, czy chcesz wykonać przelew weryfikacyjny. Najlepiej zrób to od razu. Jeżeli nie masz takiej możliwości - linki do przelewów są wysyłane dodatkowo na adres e-mail podany we wniosku.
5. [Klienci korporacyjni] Kliknij link dla każdej waluty i skopiuj dane, na które następnie wykonaj przelew tradycyjny. Przelew musisz wykonać dla każdego rachunku w walucie - to wymóg związany z Ustawą o Przeciwdziałaniu Praniu Pieniędzy.
Jeśli nie wykonasz przelewów od razu, zawsze możesz do nich wrócić. Szczegółowe dane otrzymasz równolegle mailem.
6. Po weryfikacji danych wypłaty w walucie zostaną uruchomione.
Nie masz jeszcze uruchomionej akceptacji kart płatniczych w PLN
1. Zaloguj się do panelu Paynow - Mój biznes > Paynow > Ustawienia > Sklepy i punkty płatności Dla odpowiedniego sklepu wybierz przycisk "Aktywuj" obok Płatności kartą.
2. Wypełnij wszystkie wymagane dane, w tym dane związane z walutami, które chcesz uruchomić.
3. Podaj numer rachunku do wypłat transakcji w PLN.
4. W pola, które pojawiły się po zaznaczeniu wprowadź numer rachunku do wypłat dla danej waluty (koniecznie IBAN) oraz poniżej kod SWIFT.
5. Zapisz wniosek. Otrzymasz pytanie, czy chcesz wykonać przelew weryfikacyjny. Najlepiej zrobić to od razu. Jeżeli nie masz takiej możliwości - linki do przelewów są wysyłane dodatkowo na adres e-mail podany we wniosku.
6. [Klienci korporacyjni] Kliknij link dla każdej waluty i skopiuj dane, na które następnie wykonaj przelew tradycyjny. Przelew musisz wykonać dla każdego rachunku w walucie - to wymóg związany z Ustawą o Przeciwdziałaniu Praniu Pieniędzy.
Różnice w wypłatach sald
Posiadając wypłaty w walucie obcej koniecznie sprawdź specyfikę zwrotów transakcji oraz wypłat, ponieważ odbiega ona od obsługi transakcji w PLN.